Onderzoek wijst uit dat ongeveer de helft van de consumenten zich ergert aan benadering per telefoon. Door een maximale termijn vast te stellen waarbinnen nog ongevraagd telefonisch contact met u mag worden opgenomen, wil het Kabinet ook beperkingen invoeren rondom de inzet van telemarketing richting bestaande klanten. Het feit dat u ooit iets heeft afgenomen bij een onderneming, geeft dan vele jaren later niet meer het recht om u te bellen met het doel om een herhalingsaankoop te stimuleren.
Financiële diensten nooit zo maar aanschaffen
Verzekeringen en beleggingsproducten waarmee u vermogen kunt opbouwen zijn vaak complex. Kleine verschillen in de voorwaarden kunnen grote gevolgen hebben voor de zekerheid die u met de aanschaf van het product beoogt. Het is daarom verstandig om u in alle rust te oriënteren op de exacte voorwaarden die voor de betreffende dienst gelden en u hierover goed te laten informeren. Ons advies is dan ook om nooit zo maar in te gaan op telefonische aanbiedingen die u ongevraagd ontvangt.
TerugBoete voor mobielgebruik op fiets € 170,-
Met ingang van 1 februari 2025 bedraagt de boete voor het gebruik van een mobiel in de hand... Lees meerJe hebt geen “recht” op een verzekering
Wanneer jij je meldt bij een zorgverzekeraar om een basisverzekering af te sluiten, dan moet de...
Lees meerOm razend van te worden: vandalisme en schade aan je auto
Het is zo ontzettend zinloos: moedwillig een willekeurige auto beschadigen. “Gewoon” voor de lol... Lees meer