Digitalisering niet voor iedereen een vooruitgang

Niet iedereen is digitaal vaardig

Ongeveer 2,5 miljoen tot 4 miljoen mensen vinden het moeilijk om hun bankzaken digitaal te regelen. Simpelweg omdat ze niet “handig” zijn met digitale apparatuur. Dit kan allerlei oorzaken hebben. Bijvoorbeeld omdat ze slecht kunnen zien, geen geld hebben om deze digitale apparatuur aan te schaffen, de Nederlandse taal niet (goed) beheersen of omdat ze niet goed snappen wat de pagina’s van de sites van banken nu precies van hen vragen te doen om dat resultaat te krijgen waar deze mensen behoefte aan hebben.

Niet alleen voor bankzaken

Onze samenleving digitaliseert in snel tempo. Kun je niet goed met computers overweg dan is het heel lastig om met allerlei overheidsorganisaties te communiceren over bijvoorbeeld subsidies, vergunningen of toeslagen. Datzelfde geldt voor informatie over pensioenen en verzekeringen. Extra vervelend is het wanneer deze organisaties ook telefonisch niet goed bereikbaar zijn en beperkte mogelijkheden kennen om fysiek langs te gaan.

Wij helpen graag

Wij zijn altijd bereid  onze klanten te helpen die het digitale spoor even bijster zijn. Ook wij versturen onze post zoveel mogelijk digitaal. Komt u er niet uit, neem even contact met ons op en we komen zeker tot een oplossing. 

Terug

Meer nieuws

Je hebt geen “recht” op een verzekering

Wanneer jij je meldt bij een zorgverzekeraar om een basisverzekering af te sluiten, dan moet de...

Lees meer

Om razend van te worden: vandalisme en schade aan je auto

Het is zo ontzettend zinloos: moedwillig een willekeurige auto beschadigen. “Gewoon” voor de lol... Lees meer

Contant geld in huis? Wat vergoedt je inboedelverzekering?

Wij zijn in Nederland er snel gewend aan geraakt. Je koopt iets en je betaalt met een plastic... Lees meer